PPC reklama je jedním z přínosných nástrojů, jak docílit nových návštěvníků v rámci webu. Pokud provozujete internetový obchod, jedná se o samotné zákazníky, kteří vám přináší zisky. Tohle všechno funguje ovšem pouze za předpokladu, že je PPC reklama správně nastavena a zacílena. Vzhledem k tomu, že u PPC reklamy platíte za prokliky, musí být vše dobře nastavené a pokryté od A do Z, aby se vám taková služba skutečně vyplatila. Nastat totiž mohou situace, kdy PPC reklama zkrátka ztrácí svůj smysl a je nerentabilní.
Situace, kdy není PPC reklama vhodná
Jednou z nich je například to, když se snažíte cílit na produkty, které vyhledávače Seznam a Google považují za zakázané. V takovém případě PPC reklama ztrácí svůj smysl. Těchto oborů může být více než dost.
- Léky na předpis
- Zbraně
- Tabákové výrobky
- Erotika a jiné
S PPC reklamou nepočítejte ani v okamžiku, kdy disponujete nepřehledným a špatným webem. Ano, s PPC reklamou možná získáte nového návštěvníka. Ten ovšem váš web opustí ještě před samotným nákupem. A to kvůli zastaralému a nevhodnému webu či internetovému obchodu. Vhodná není ani situace, kdy se rozhodnete pro PPC reklamu a prodáváte sortiment s minimální marží. Jak už jsme prozradili v průběhu tohoto článku, v případě PPC reklamy platíte za prokliky, takže musíte mít dobře spočítáno, zda se vám to vyplatí. S podnikáním na hraně výdělku lze s naprostou jistotou konstatovat, že tomu tak nebude.
PPC reklama jako součást komplexního řešení
Má-li být pro vás PPC reklama efektivním zdrojem relevantních návštěvníků a potenciálních zisků, je třeba zapracovat na všech oblastech. To znamená, od dobře navržených a udržovaných webových stránek, až po správné cílení PPC reklamy. Teprve pak se PPC reklama vyplatí. V opačném případě může jít o zbytečný výdaj, který vám nic nepřinese.