Jak být úspěšný nejen v podnikání

Domů > Podnikání > Jak být úspěšný nejen v podnikání

Co pro vás znamená úspěch?

V první řadě je důležité si uvědomit, co konkrétně pro vás vlastně představuje úspěch. Úspěch je individuální věc, a pro každého může být jiný. Pro někoho to může být roční obrat, pro jiného zase vidět za svou prací výsledky či pouze dělat něco, co má smysl.

Stanovte si svůj cíl a to, čeho chcete díky podnikání dosáhnout – pak totiž teprve poznáte, zda jste uspěli.

3 myšlenkové směry, jak dosáhnout úspěchu

Najděte si důvod

Proč?

Hezkým příkladem této myšlenky může být koncept zlatého kruhu, kdy ve středu je kruh PROČ?, kolem něj kruh JAK? a celé to uzavírá největší kruh CO?. Tento model ukazuje, že tím samotným jádrem (vlastně jakékoli činnosti) je otázka PROČ?. Proč chcete podnikat? Proč je právě váš produkt/služba jedinečná? Pokud si stanovíte odpověď, pak teprve bude mít vaše podnikání smysl a vy motivaci k tomu ho naplnit.

Zároveň tím dáte vašemu podnikání smysl i ze strany zákazníků a klientů. Lidé totiž chtějí znát ten důvod, chtějí své PROČ?. Chtějí vědět, proč si mají vybrat právě vás.

Jak?

Dále si pak položte otázku JAK?. Jak chcete podnikat? Jak chcete svého cíle dosáhnout? Jakým způsobem budete přemýšlet nad vaším produktem/službou? Jak budete vaši firmu/značku vést? Pokud si stanovíte odpověď na otázku JAK?, dáte svému podnikání směr, kterým se budete moci záhy vydat.

Co?

Až poslední otázkou je otázka CO?. Co budete nabízet? Co přesně bude předmětem vašeho podnikání? Co budou vaši zákazníci kupovat? Co mají chtít/potřebovat? Častokrát se totiž stává, že si podnikatel rovnou stanoví odpověď na otázku CO? a pracuje pouze s tímto modelem, aniž by si uvědomil napřed ty dvě otázky PROČ? a JAK?. To pak vede k tomu, že se člověk zaměří pouze na danou věc, ale už neví proč vlastně si to vybral nebo jak toho dosáhnout.

Nyní tedy vidíte, že CO? je koneckonců nepodstatná věc. Je v podstatě jedno, jestli to bude konkrétně to či ono. Důležitější je PROČ? a JAK?.

Dejte do toho sami sebe

Zajímavou myšlenkou ohledně konceptu zlatého kruhu je přidání do úplného středu otázky KDO?. Za každou firmou, úspěšnou společností stojí totiž právě ten jeden člověk – představitel firmy, ten, kdo jí dává smysl a hlubší význam.

Vezměme si příklad třeba společnosti Apple – všichni víme, že ji založil Steve Jobs. To ON – on je ten, kdo měl vizi, díky které dokázal spojit své produkty s pocity. On byl tváří Applu a stále je, a lidé si jeho elektroniku kupovali a kupují nejen kvůli produktům samým, ale právě i kvůli němu. Jeho osobnost byla tím samotným důvodem jeho vlastního úspěchu.

S tím souvisí i myšlenka, že pokud nevíte o ničem novém, s čím byste mohli přijít, tak zoufat nemusíte. Určitě se totiž shodneme na tom, že tím novým JSTE PRÁVĚ VY. Každý člověk je originál a nikde na světě není nikdo stejný jako jste vy. A to je výhoda každého z nás.

Pokud si to totiž uvědomíte, pak můžete vzít jakoukoli i obyčejnou věc a udělat ji neobyčejnou. Pokud do ní dáte sami sebe, tak logicky vždycky vznikne něco nového.

Nespěchejte na úspěch

Uvědomte si, že podnikání chce především čas. Nikdo nedokázal změnit svět za den. Čím více času do svého podnikání vložíte a čím více času se budete učit novým věcem a získávat zkušenosti, tím spíše budete úspěšní.

Úspěch, a teď tím myslím skutečně komplexní úspěch, není sprint. Není to nic, co můžete uspěchat. Opravdový úspěch je o vytrvalosti. Čím více se budete snažit to uspěchat, tím spíše si úspěch oddálíte. Podnikání je běh na dlouhou trať a když si toto uvědomíte a budete se na svých milnících občas zastavovat a přemýšlet, jaký další krok udělat, pak spíše dosáhnete skutečných výsledků.

Promyslet si každý další krok a nedělat obrovské skoky, ale spíše si rozdělit větší problém na menší části, vám zajistí přesnost. A tu k dosažení svého vytčeného cíle potřebujete. Zároveň díky tomu nebudete v jednom kole a budete vnímat také okolí a nasávat nové znalosti. Budete se posouvat dál pomalu, ale efektivně.

Spousta podnikatelů má tendenci vrhat se do realizace svých nových nápadů po hlavě, aniž by si skutečně promysleli svůj postup. Kvůli tomu pak udělají všechno, ale zároveň nic pořádně. Soustřeďte se na splnění těch malých cílů, protože ty vás přeci vedou až k vašemu vysněnému cíli.

 

A pokud byste potřebovali pomoci se sebeprezentací v online světě, neváhejte nás kontaktovat a my vám rádi pomůžeme na vaší cestě za vašimi sny.

 

 

 

 

Kategorie:

Podnikání

Autor:

Jaroslava

Datum publikace:

05.09.2022
Menu
Share This