Digitální svět je jako živý a neustále se v něm něco děje. I v září proto přicházíme s aktuálními novinkami a zprávami ze světa sociálních sítí, umělé inteligence a marketingu. Co nového se událo? To se dozvíte v tomto článku.
Sociální sítě
- Je možné, že se brzy na Instagramu dočkáme delších Reels videí. Začal totiž experimentovat s delšími typy videí a testuje možnost nahrávat tříminutová i desetiminutová videa.
- TikTok zavádí možnost vložení reklamní kampaně přímo do vyhledávání.
- YouTube konečně přišel s novou verzí rozlišení Full HD u videí. Ta bude však dostupná pouze přes placený účet.
- TikTok rozšiřuje svou iniciativu financování “program kreativity”. Česká republika je ale stále mimo regiony, kterých se to týká.
- Meta přišla s nápadem na placené verze Facebooku a Instagramu. Stále však budou dostupné i neplacené verze.
Umělá inteligence
- ChatGPT přišla s možností integrace nástroje Canva. Nově je možné nainstalovat si do placené verze ChatGPT Canva plugin, díky kterému se vygeneruje pět šablon podle zadání včetně odkazu na editaci.
- Umělou inteligenci začínají zkoušet i lékaři.
- Tržby OpenAI se rapidně navyšují a jsou na cestě dosáhnout až jedné miliardy dolarů.
- Přichází nová verze ChatGPT – Entrerprise – která svými funkcemi cílí především na velké firmy. Umožňuje například dvojnásobnou rychlost, sdílené šablony chatu pro spolupráci ve firmě nebo neomezený přístup k pokročilé analýze.
Marketing a reklama
- Facebook si drží první příčku v nejpoužívanější sociální síti pro reklamu. Stále totiž téměř 90 % marketérů volí pro nastavení reklam Facebook.
- Na úrovni produktů v Google Ads uvidíme podrobnější insights – např. parametry, které chybí ve feedu, vysoko nastavené cíle (tROAS) apod. Taky jsou aktualizované performance dashboardy v Merchants – obsahují informace o produktech, cenách a konkurenčním výkonu.
- ChatGPT může výrazně usnadnit i náplň práce v oblasti SEO. Marketéři nyní začínají umělou inteligenci využívat nejen pro inspiraci na články, ale také v samotné optimalizaci.