Před několika měsíci spustil Google beta verzi platformy Ads Creative Studio, která byla však dostupná pouze pro uživatele služby Display & Video 360. Nyní je už tento nástroj přístupný všem. Proč je tato platforma pro inzerenty zajímavá a čím mění pohled na tvorbu kreativních reklam?
Ads Creative Studio – o co jde?
Ads Creative Studio je nástroj pro správu kreativních reklam od Googlu, který je určen pro kreativní týmy či jednotlivce, kteří se zabývají tvorbou online reklam. Tato služba jednoznačně posouvá úroveň tvorby obsahových reklam a videoreklam na vyšší level. Zároveň usnadňuje kooperaci napříč kreativními a strategickými týmy, čímž výrazně šetří čas.
Co Ads Creative Studio přináší?
Ads Creative Studio využijete na:
- efektivní vytváření a editaci reklam ve více verzích či formátech,
- správu podkladů a kreativ pro kampaně,
- usnadnění spolupráce kreativních a strategických týmů,
- snadné přenášení vytvořených reklam do kampaní pomocí propojení s dalšími nástroji Googlu, například Google Ads, Display & Video 360 a Campaign Manager 360, a to bez nutnosti propojeného účtu.
Ads Creative Studio zároveň nabízí řadu jedinečných nástrojů.
Jedním z nich je nástroj Director Mix, který byl dříve dostupný jen některým inzerentům. Tato služba disponuje možností přizpůsobit si kreativu různým publikům a vytvořit si tak více verzí YouTube videoreklamy. Obsahuje také Knihovnu podkladů, do které si můžete podklady k jednotlivým reklamám ukládat a organizovat podle svých představ.
Kde začít?
Přístup do Ads Creative Studia jednoduše nasdílejte všem členům týmu. K zobrazení všech uložených podkladů či ukládání nových slouží Knihovna podkladů. Můžete si tak v rámci týmu nasdílet obrázky do reklam, videa či loga a veškerou potřebnou kreativu.
Knihovna podkladů je logicky strukturovaná – podklady jsou organizovány v přehledných složkách ke každému projektu. To přispívá k jednodušší a přehlednější orientaci v celém nástroji. Pracovní postup pro vytváření veškerých obsahových a zvukových reklam či videí je jednotný, což je další nespornou výhodou.
Usnadněte si tvorbu obsahových reklam
Tvorba obsahových reklam v Ads Creative Studiu je skutečně snadná, rychlá a efektivní. Lze vytvářet bannerové reklamy jak ve statické, tak animované formě. Pro obsahové reklamy, ale i videoreklamy, jsou v této službě dostupné předpřipravené šablony, které můžete pro přípravu svých reklam využít. Ads Creative Studio zároveň disponuje možností si sdělení reklamy na základě určitých parametrů upravit, čímž se přiblížíte svému publiku ještě více.
Asi nejdůležitějším prvkem tvorby obsahových reklam v tomto nástroji je automatická responzivita. Díky této funkci můžete vytvořit reklamu pouze v jednom formátu – a ona se automaticky modifikuje na další rozměry.
Vytvářejte efektivní videoreklamy
K vytváření videoreklam v Ads Creative Studiu slouží nástroj Director Mix. Tento nástroj dokáže z jedné videoreklamy YouTube vytvořit více verzí tak, aby se reklama maximálně přizpůsobila konkrétnímu uživateli.
V praxi to funguje tak, že si na základě určitých parametrů definujete, kdy se má jaká verze videoreklamy zobrazit. Jednu reklamu tak lze přizpůsobit například na základě druhu publika, místa či jazyku.
Aktuálně si můžeme vytvořit parametry pro jednotlivé verze videoreklamy na základě:
- druhu publika,
- polohy (lokality),
- demografie – věk, pohlaví, rodičovství atd.,
- jazyka,
- oblíbených témat či zájmů.
Díky této funkci můžeme vytvořit vysoce efektivní reklamu s takovým sdělením, které vaše publikum zaujme, a tím zvýšíme její atraktivitu. Vždy tedy předáme tomu správnému publiku sdělení přímo na míru.
Ads Creative Studio tak přináší nejen efektivní řešení správy reklam a komunikace mezi jednotlivými týmy, ale také výrazným způsobem šetří čas i práci při tvorbě reklam. Reklamy se zároveň stávají maximálně přesnými, co se týče cílení na správná publika.
Přejete si nechat starosti se správou a tvorbou reklam na nás? Pak jste tu správně! Ozvěte se nám a my vám navrhneme skutečně funkční marketingovou strategii.